Min bloggliste

lørdag 5. mai 2012

tilbake til alt og ingenting..

Ja da er det (seeeeein) lørdag kveld og skulle bruke tia litt fornuftig..tenkte jeg.. men den gang ei. Så da ble det aså litt blogging isteden sånn rett før leggetid og egentlig over leggetid, men pytt sann.. Hadde litt overskudd til overs hehe, siden vi sov alle mann til kl. 9 i dag tidlig. Det var digg det da, men det ble jo kjipp kjapp resten av dagen for i dag var det skrekkelig masse på timeplanen. Det var stryking av skjorter, ordning med bunader (som rektinok svigermor og mamma fiksa da men hehe:) og pussing av sko og bursdag før konfirmasjon og jens til mormor og bestefar og det blei rekti så masse som skulle skje i dag:) så først skulle alså Sofiemor i jentebursdag og det var en stolt jente som hadde på seg ny, skjønn kjole:)


litt snørr under nesa så jeg jo nå da.. pytt ..

Så vi var i jentebursdag mens Jens var hos mormor og bestefar å jobba. Han elsker å jobbe og kan han gjøre det døgnet rundt er jeg sikker på han kunne gjort det. så deilig for mor at det blir en skikkelig staut kar:)  Så på "jobb" på Glittum, så plantet han gressløk til sin mor og hjalp til med å skrape låvedøra som skal males. Flink da:)


Så var det hjem og få av stasen fra bursdag og "jobb" for å få på ny stas før vi skulle i konfirmasjon. Det blei noen fine unger da også. Bunaden til Jens er etter fetteren hans og den til sofie hadde jeg som liten og mamma som liten, så den godt i lang arv.


...og det er fortsatt helg og da må vi enda finne på noe å fylle helga med. så vi fikk 2 svææære lass med bark i går og endelig skal det bli fint med ny bark. Og det lukter jo så dritgodt!? Jeg skal passe på å vanne barken jeg hehe så den er våt og fin og mørk og lukter digg i lange lange tider:) ja jeg skal vel kanskje ikke passe sååå krafti på den barken da men jeg kan jo håpe. og da var det store og små som skulle jobbe og det gikk unna i en fei. Så vi fikk gjort masse av søndagens gjøremål på fredag etter jobb og bhg. 




Jeg har jo også vært på jentetur jeg da.. til Vilnius i Litauen. Kjempedeilig tur med flotte dååååmer da, vi kosa oss med masse god mat og shopping også så billi a gitt?? kosta jo ikke no noen ting!? Jo aså penger gikk det jo men det var ikke stort i forhold til andre besøk i store byer:) og for å si det sånn - når vi mødrene er på ferie så løfter vi ikke en eneste finger! Da skal det nytes, soles, spises og shoppes og hvertfall ikke ryddes og holdes orden på noe som helst. Her er tydelig beviset.. 


og det er det som er så digg å reise på tur med folk man kjenner godt.. man gjør som man vil, når man vil, og alle slapper like mye av uansett hvor masse rot vi strør om  oss og ingen bryr seg. og bare til opplysning så er vel dette bildet tatt i et "godt" øyeblikk på det here rommet hahaha.. 

Men kjære vene nå er det midt på natta. Det her går ikke, er vel ikke MULIG å håpe på at båna sover til kl. 9 i morra også. i morra er det sikker 05ettellerannet.
God natt folks:) zzzz




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar